Home > Luahan > Cinta Seorang Lelaki

Cinta Seorang Lelaki

:+: January 9, 2008 :+: Leave a comment Go to comments

Bila lelaki benar2 jatuh cinta dan setia pada Kekasihnya dgn ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yg dianggap keras selama ini,tiba2 secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dgn relanya. Bahkan lelaki yg mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja utk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Utk melihat lelaki menangis amatlah payah. Diantara tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn hebat ialah:

1. Dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela bukan krn terpaksa.

2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yg kuat bercakap.

3. Dia byk menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.

4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya krn perasaan cemburunya yang meluap2.

5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.

6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya krn dia sentiasa berasa curiga.

7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.

8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian krn dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.

10. Dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.

11. Dia pandai merajuk hati krn ingin dipujuk oleh kekasihnya.

12. Dia akan mengalabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama.

13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.

14. Dia mementingkan! kekasihnya daripada dirinya sendiri.

15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya krn dia merasa kasihnya lebih kuat drpd kekasihnya.

16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.

17. Dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dgn sabar.

18. Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.

19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnyakembali kepadanya.

20. Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

21. Dia menganggap kekasihnya sebagai org yg palingdipercayainya dansanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.

22. Dia tidak akan berlak! u curang kepada kekasihnyanamun jikalau dia diaberbuat demikian itu bererti hatinya belum 100peratus mencintai kekasihnya.

23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmatahanya untuk seorangperempuan. HARGAILAH MEREKA..

  1. ajan
    :+: January 9, 2008 :+: at 7:27 pm

    eh.. mcm zizul jer.. time ajn bc nie sebijik cm zizul wt kt ajn.. hahah srius.. nway thx dear… i am lucky to hav u in my life..heheh

  2. zizul
    :+: January 10, 2008 :+: at 11:43 pm

    mcm zizul ek.. tu maknyanyer zizul ni mmg betul2 sayang jan.. huhu

  3. anakkawi
    :+: January 15, 2008 :+: at 12:08 am

    aku terseksa~~~

    huhu…

  4. nurul
    :+: January 17, 2008 :+: at 3:59 am

    betul ker macam tu….payah nya?

  5. :+: January 18, 2008 :+: at 12:36 pm

    btol ke lelaki ni juz mula2 je cmni.. dh lama2 die wt perangai yg ntah ape2..???? still ke dorg nk treat gf die cmni.. hmmm cm impossible .. tp kte tggu dan lihat je laa kan perubahan pd seorg lelaki

  6. ima
    :+: January 30, 2008 :+: at 11:53 am

    hi..nak komen n nak tanyer..soklan yg sering jdk persoalan…even ima lum kawen but dr experience all myb fren..nape ek laki ne sblm kawen lain dh lepas kawen lain…ermmmm sedih sgt..tp KENAPA???adesssss

  7. anakkawi
    :+: January 30, 2008 :+: at 12:54 pm

    tanda itu untuk lelaki yg benar2 ikhlas jek…
    kadang2 gurls terlalu meminta sumthing yg lelaki belum sanggup beri, cthnya perkataan “I Love U”, walaupun amat mudah bg gurls, tp tidak bg lelaki.
    maka bila selalu sangat dipinta maka lelaki akan berusaha utk mengucapkannya.. saat itu dia ucapkan hanya untuk menjaga hati gurls, namun bila terlalu awal diucapkan maka lelaki itu belum benar2 bersedia mencintai gurls itu dengan sebaik2nya… segala yang dilakukan hanya untuk menjaga hati gurls, agar tidak kehilangan…
    seelok2nya biarlah lelaki itu mengucapkannya atau melakukan sesuatu bila dia benar2 sudah bersedia.
    hati dan perasaan itu tidak bole dipaksa, jika dipaksa2 nanti kemudian hari pasti dia akan kembali pada asalnya…
    biasa sebelum kahwen lelaki akan buat apa sahaja untuk memuaskan hati gurls, selepas kahwen dia akan terasa penat maka sebab itulah lelaki berubah selepas kahwen…

    dan dalam hatinya berkata “dulu aku lakukan segala2nya utk kau, sekarang giliran kau pula untuk melakukan segala2nya untuk aku”

    ahahhahaah……….

    • Anonymous
      :+: May 11, 2009 :+: at 10:25 pm

      betol2!!

    • :+: October 6, 2009 :+: at 7:30 pm

      tol ker??
      rase yer laki y mudah cakp sayg dari pmpn..
      pmpn akn ckp sayg ble dye benr sayg kan laki 2 tapi laki sume pmpn dye bleh cakp

      • Anonymous
        :+: October 7, 2009 :+: at 6:33 pm

        btol tu

  8. ima
    :+: January 31, 2008 :+: at 10:58 am

    erkkkk..gitu ker?tp x adil kan?mmg laki ne byk bodylanguage than pengucapan…tp bg wanita tanpa pengucapan drg x tau…kite xleh bace ati org lain kan?mane kite tau btul2 ker die syg kite…adessss..pening..pening…kdg2 rase kecik ati ngn laki2 ne…xpenah nak pikir pasaan pompuan…huhuhu

  9. ARINA IRWANI
    :+: March 18, 2008 :+: at 1:26 pm

    ERrrrmm pada ari…mmg btl lelaki akan akan buat ape je utk gembirakan hati temannya tapi tak susah nak kata juga sebab kdg2 ada niat disebalik setiap apa yg dilakukannya…. tapi semua tu bergantung pada keikhlasan dan kejujuran lelaki itu pada pasangannya dalam sesuatu perhubungan…
    alhamdullilah…so far perangai suami ari dari masa bercinta sampai sekarang masih sama…even kitorang dah ada 2 anak. still romamtik macam masa bercinta….

  10. :+: December 16, 2008 :+: at 11:27 am

    hey salam..
    memang betul sume fakta kt ats tu..
    setuju la sgt2..
    airmte laki sgt la mhlnye..
    tp untung jmp my bf yg jenis x bckap ngan pmpuan len excpt me..
    seriously…tp dh dua kali my bf nangs sbbkan i..
    nk tau sgt..pe yg watkan laki akn jatuh airmte die utk pmpuan.. plz2..

  11. Kasih
    :+: April 14, 2009 :+: at 11:07 am

    mula2 je lelaki sangup menangis kerana kita. tapi bila dah lama, mula bosan.mula abaikan kita. lelaki ni memg perangai begitu.

  12. Kasih
    :+: April 14, 2009 :+: at 11:08 am

    aku cakp berdasar kan pengalaman aku.

  13. SHA
    :+: April 28, 2009 :+: at 8:05 pm

    Askum…cinta seorang lelaki…. cam ne plak kisah cinta seorang wanita..?
    awal perkenalan lelaki akan wat ape je untuk wanita yg disukainya, tp lama-lama nanti lelaki itu akan mengungkit kembali….
    saya rasa kisah yang dipaparkan cinta seorang lelaki x semua sama. saya mengaku di sini, pada awal2 perhubungan sahaja lelaki berbuat demikian…
    lama kelamaan apabila dah mendapat kekasih yang diingini, sikap lelaki akan kembali seperti dlu… macam mana nk buat kalau lelaki takut nak berterus terang kepada kekasihnya apabila dia ingin enjoy dengan kawan2 perempuan dia dan tidak diketahui oleh kekasihnya… adakah patut lelaki berbuat demikian?

  14. namasayaialahnamasaya
    :+: April 29, 2009 :+: at 1:26 pm

    Assalammualaikum

    hurm~
    apa nak dikata? rasanya banyak konflik yg timbul dlm bab cinta ni sebab byk sangat curiga kot. tak yakin dengan pasangan, kenapa kita tak yakin? ha ak tu kena tanya diri balik tu
    what is luv? “luv is when u dare to put trust on him”…..
    lelaki yg benar2x ikhlas dgn kita, ialah si dia yg sudi menjadi suami kita ngee~~~

  15. namasayaialahnamasaya
    :+: April 29, 2009 :+: at 1:28 pm

    semoga cinta yang suci, sentiasa dalam rahmatNya🙂

  16. farah
    :+: May 23, 2009 :+: at 6:54 pm

    tpi llki still ckp dy xde gf walaupun dy da ad gf..
    ape mkne semua ni.??

  17. ariana @ arie
    :+: May 25, 2009 :+: at 1:57 pm

    smue yg dikatakan tepat sama sekali. seorang lelaki yang betul2 setia dan jujur dalam cintanya akan lakukan semua perkara diatas. so para wanita marilah kita sama-sama menghargai kasih sayang seorang lelaki yang setia dalam cintani. yang main2 jangan layan k

  18. :+: June 2, 2009 :+: at 5:39 pm

    lelaki jugk mesty ar kne setia………….korg ngok cm aq bru setahun kaple da clash…pastu 2009 bln 5 die mnx kaple blk nagn aq…mle2 aq x terime ,but akak aq kte terime je la,,,mybe dye cyunk lg kat aq,,,tp bg aq hanye sementara…..mse dye clash ngan aq,aaq rse ati aq ni hancur..aq menngis dlm blik swg2..tp aq masih cyunkkn dye ag……skunk aq ngan cme kwn jew…tp yg peliknye die jeles bler aq kte yg aq ske owg len…..pastu dye mnx kaple blk ngan aq,cm aq kte aq kt ats 2.so………………………………..sape2 yg bercinta pleaselah2 setia kt kekasih korg 2….jgn curang terutamanye lelaki….ingt!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. rahsia..........
    :+: June 2, 2009 :+: at 5:43 pm

    azareen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!i love you!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. mims
    :+: October 16, 2010 :+: at 10:45 pm

    tp kdg2 lelaki blh kuarkn i love u..cuma kita xtau dia ikhlas ke x?pelik ngan lelaki kdg2 kita xpaham apa dorg nk..bila kita t’lebih take cre dorg bosan.bila kita wat xtau dorg mrh,jd cmne nk fhm hati dorg nie?

  21. Lonely
    :+: October 19, 2010 :+: at 1:13 pm

    air apabila sudah masak mmg sedap d minum..sebaliknya kalo x masak mmg akan sakit perut lepas d minum..then kalo TERlebih masak mmg air akan rs pahit..biarlah msk yg sedap d minum..mcm tu jugak la hubungan sepasang kekasih..kalo dh TERlebih caring o apa2 lah smpai trasa khidupan ni bukan milik diri sendiri dh,mmg seseorang akan trasa ‘lemas’…thats only my opinion..

  22. Anonymous
    :+: July 2, 2012 :+: at 12:15 am

    .

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: